Bel veilig thuis, ook als u twijfelt.
Dit nieuwsbericht is verlopen.
20 april 2021,
13.54 uur
Veilig Thuis is er voor advies en ondersteuning en het melden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Voor uzelf, maar ook als u zich zorgen maakt over de veiligheid van iemand anders kunt u een beroep doen op Veilig Thuis. Of u nu vragen en vermoedens hebt, of het zeker weet. Uw zorgen delen is een belangrijke eerste stap.
U krijgt als u belt een medewerker van Veilig Thuis aan de lijn, die aandachtig naar uw verhaal luistert. Deze medewerker zet samen met u alles op een rij, beantwoordt vragen en geeft advies. Ook kijkt hij of zij samen met u welke hulp er nodig is. Als u wilt, kunt u anoniem blijven. Het nummer van Veilig Thuis is 0800-2000 (gratis).
Wat gebeurt er als u Veilig Thuis belt?
- U belt gratis 0800-2000 en krijgt een medewerker aan de lijn.
- De medewerker luistert naar uw verhaal, stelt vragen en beantwoordt uw vragen.
- De medewerker kijkt samen met u of er iets is wat u zelf kunt doen.
- Komen jullie tot de conclusie dat de situatie te lastig is? Dan kan de medewerker van Veilig Thuis u helpen om een melding te maken van uw vermoedens. Dit kan anoniem.
- Op basis van de melding doet Veilig Thuis zelf onderzoek naar de situatie of roepen ze de hulp in van lokale hulpverlener, zodat het gezin geholpen kan worden.
- Als u melding maakt, vertelt Veilig Thuis wat er met de melding gaat gebeuren.