Berichtenbox MijnOverheid
Wilt u post van de overheid digitaal ontvangen? Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid. De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de overheid digitaal ontvangt. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Ervaar het zelf. In 4 stappen activeert u uw account met uw DigiD op Mijn.overheid.nl.
Verlopen reisdocument of rijbewijs
Meld u aan voor de Berichtenbox. U ontvangt dan de post van de gemeente digitaal (voorlopig alleen berichtgeving over verlopen reisdocumenten en rijbewijzen). Vink hiervoor in de Berichtenbox gemeente Lansingerland aan. U krijgt dan automatisch bericht als uw reisdocument of rijbewijs is verlopen.
Uw post direct lezen op uw mobiel of tablet. Download dan de Berichtenbox app van MijnOverheid.
De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de gemeente, de Belastingdienst, RDW, SVB en UWV digitaal kunt ontvangen. Denk dan aan berichten over uw verlopen reisdocumenten, rijbewijs, toeslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van uw WW of APK. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail. Steeds meer overheidsinstanties sluiten zich aan bij de Berichtenbox, waardoor u steeds meer post digitaal kunt ontvangen.
Waar u ook bent, met de Berichtenbox heeft u post van de overheid altijd bij de hand. En als u wilt, ontvangt u automatisch een e-mail als er post voor u is. De Berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. U logt gemakkelijk in met uw DigiD.
Al veel Nederlanders kennen het gemak van MijnOverheid. Ervaar het zelf en activeer uw account met uw DigiD op Mijn.overheid.nl. Na registratie kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via digid.nl/aanvragen.
Stap 1
Ga akkoord dat u post van de overheid voortaan digitaal in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid ontvangt.
Stap 2
Wilt u een e-mail ontvangen als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen? Kies dan, ja.
Stap 3
Geef uw e-mailadres op. U krijgt voortaan op dit e-mailadres een melding als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen.
Stap 4
Om te controleren of het e-mailadres correct is, sturen we u een e-mail met een verificatiecode. Vul de code in. U kunt nu direct uw post digitaal ontvangen via de Berichtenbox, uw persoonlijke gegevens inzien en uw lopende zaken volgen. Hierna vinkt u aan dat u van de gemeente Lansingerland ook digitaal post wilt ontvangen. Als u van één of meer overheidsorganisaties géén berichten in uw Berichtenbox wilt ontvangen, kunt u dat eenvoudig wijzigen. U ontvangt uw berichten dan gewoon per post.
Om uw post digitaal te ontvangen, logt u in op mijn.overheid.nl en zet u het vinkje voor aan bij ‘Instellingen’. U ontvangt uw post dan voortaan digitaal. Deze instelling kunt u altijd weer wijzigen. Om post van de gemeente te ontvangen via de Berichtenbox vinkt u de gemeente Lansingerland aan. Dit is heel handig want u krijgt dan automatisch bericht als uw reisdocument of rijbewijs is verlopen.
Het is belangrijk dat u een e-mailadres opgeeft in MijnOverheid. U ontvangt op dat e-mailadres een melding, zodra er een nieuw bericht voor u klaarstaat.
Ja, dat kan. Als u iemand wilt machtigen, gaat u als volgt te werk.
Stap 1
Ga naar machtigen.digid.nl en log in met uw DigiD.
Stap 2
Kies de menu optie ‘iemand machtigen’.
Stap 3
Selecteer de dienst waarvoor u iemand wilt machtigen.
Stap 4
Stel in hoe lang de machtiging geldig moet zijn.
Stap 5
De machtigingscode verschijnt op het scherm. Geef deze code aan de persoon die u gaat helpen.
Voor meer informatie over MijnOverheid kijkt u op mijn.overheid.nl.